Search

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 3:e upplagan

av Henrik Uggla

Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2015-03-31
Upplaga 3
Fler upplagor
Antal sidor 192
ISBN 9789147115150
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Affärsutveckling
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Organisation av varumärken av ger ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer.
Boken är avsedd för kurser i marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper (marknadsförare, chefer, konsulter) som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor.

Läs mer
Nästan all litteratur om varumärken bygger på att starka varumärken ska byggas upp. Organisation av varumärken ger istället ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer. Löpande i texten presenteras små praktikfall som åskådliggör detta och som visar olika sätt att arbeta fram lyckosamma strategier för att skapa nya och lönsamma affärer. Ett helt nytt kapitel behandlar varumärkesstrategi på internet.
I boken diskuteras varumärket utifrån såväl kundens som företagets perspektiv, hur krafter i omgivningen påverkar varumärket, samt de viktigaste varumärkesteorierna. Den traditionella synen på varumärkesstrategi utmanas sedan av ny forskning och nya modeller som visar hur varumärken kan organiseras och positioneras tillsammans. En ny modell och ett nytt koncept, med stark bäring på strategifrågor och utformningen av praktisk integrerad marknadskommunikation, presenteras.
Boken är avsedd för fortsättningskurser inom marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor, dvs. chefer, marknadsförare, konsulter och reklambyråer. Sist i varje kapitel finns diskussionsfrågor.

Om författarna
Henrik Uggla är docent i varumärkesstrategier vid industriell marknadsföring, Indek, på KTH. Han har publicerat åtta böcker och boken Varumärkessamarbeten belönades år 2013 med priset årets marknadsföringsbok i Sverige. Han är även internationellt verksam som föreläsare och varumärkesstrateg och hans forskning är publicerad i vetenskapliga tidskrifter som The Journal Of Brand Management, European Journal Of Marketing och The Indian Journal Of Brand Management.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 1 

 3 

 2 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng